Nyhetsbrev 2014:1

För att informera om vad som är på gång, aktuella händelser, aktiviteter och annat av värde kommer Badortsföreningen att ge ut nyhetsbrev via mail.

Här kommer det första, som handlar om detaljplanen för Skummeslövs centrum. Den kommer på utställning 24/11. Enligt medieuppgifter kvarstår en omfattande exploatering av Kolonitomten i planen. Badortsföreningen är emot detta och vill se en återgång till de planer som presenterades 2012. Detta kommer vi i närtid att – tillsammans med föreslagen detaljplan – presentera på en skärmutställning vid ingången till Sockerbagaren och på hemsidan.

Vi har framfört vår uppfattning till Laholms Kommun vid ett flertal tillfällen utan synbart resultat. Badortsföreningen har därför erbjudit Miljö- och Byggnadsnämnden ett informations- och diskussionsmöte innan yttrande över planen skall var inne. Så snart det är klart att mötet blir av kommer vi att annonsera detsamma. Se vår uppfattning och våra motiv!

Skummeslövsstrand – Solklart