Ordförande har ordet

Välkommen till ännu ett år med Badortsföreningen, vårt 88:e år. Ett speciellt år då vi efter 25 års kämpande, av så många, äntligen har fått vår brygga, Skummeslövsbryggan. Kommunen planerar en invigning av bryggan redan den 18 januari och Badortsföreningen planerar för en egen invigning den 21 maj så att även våra icke bofasta får en invigning.

Arbetet med ombyggnationen av centrum håller i skrivande stund på för fullt och kommer att stå klart lagom till våren. Vi kommer att få ett trafiksäkrare och gemytligare centrum.

Som ordförande för Badortsföreningen kan man bara vara stolt. Badortsföreningen skall, i samverkan med kommunen, sammanhålla och driva frågor och utveckling i samverkan med övrigt föreningsliv i Skummeslövsstrand och Skottorp.  Vi skall stå för möten mellan människor, och ledordet som skall prägla vårt gemensamma arbete är ”Tillsammans”. För det är just tillsammans som vi lyckas åstadkomma stordåd, som Skummeslövsbryggan. Alla aktiviteter kräver resurser i form av frivilliga. Är du intresserad att vara med och hjälpa till på något vis, är det bara att höra av dig till någon av oss i styrelsen.

Vi hoppas att vårt program för 2020 skall vara till allas belåtenhet. Ett program fyllt med allt från frukostpratare, yoga på stranden, musikkvällar på ängen, boule, tipspromenader. För att inte nämna vårt traditionella midsommarfirande som alltid är välbesökt.

De flesta av våra aktiviteter riktar sig idag till de vuxna, och det vill jag att vi ändrar på. Jag vill att Badortsföreningen skall spegla vår ort, och då får vi inte glömma bort ungdomarna. Så nu vill jag rikta mig till er ungdomar. Är ni intresserade av att vara med och skapa intressanta och trevliga aktiviteter, hör av er till någon av oss i styrelsen.

Till sist skulle jag vilja slå ett slag för vår Hemsida, vår Facebooksida och Instagram. Här lägger vi ut senaste nytt och delar med oss av bilder och korta sammanfattningar från alla våra aktiviteter. Här kommer vi t ex att lägga ut information om vår invigning av Skummeslövsbryggan.

Än en gång, välkommen till ett nytt år med oss i Badortsföreningen.

Er Ordförande
Kristian Petersson