Ordförande har ordet

Skummeslöv fortsätter att utvecklas och invånarantalet blir större och större. Nu byggs det hyreshus både i Allarp och på Västkustvägen. Det känns bra att fler och fler får möjlighet att leva och bo i vårt härliga Skummeslövsstrand. Planerna för Skummeslövs centrum blir tydligare och tydligare. Området kring Svens Livs och längs med Stora strandvägen blir centralpunkten och hjärtat i byn.

Arbetet med badbryggan fortskrider där förhandlingar mellan tångallmänningen och kommunen pågår och borde vid det här laget varit avslutade. Enligt tidigare plan skulle byggnationen av badbryggan påbörjats under detta året. Nu får byggandet av bryggan eventuellt skjutas fram till 2019.

I tillbakablicken på året som gått har badortsföreningen genomfört många evenemanget, fler än tidigare år och med lyckade resultat. Bland annat badortsföreningens 85 års jubileum som blev en succé, tack vare den jätteproffsiga projektgruppen bestående av Zandra Lundqvist, Jessica Gudmundsson, Katarina Schlick och Helena Åström! Tyvärr lämnar både Zandra och Jessica evenemangsgruppen 2018.

Detta får mig att reflektera över situationen, har vi tagit till vara på våra duktiga medarbetare på rätt sätt? I ett föreningsliv där allt beror på frivilliginsatser är det oerhört viktigt att vi är rädda om varandra. Vi kommer sakna dessa två kompetenta driftiga tjejer och vi måste ta lärdom av detta. I en förening som skapar evenemang som drar fler och fler besökare, (bara påskpromenaden drog över 300 deltagare för att nämna ett av många lyckade event) inser vi att vi måste ha fler funktionärer som hjälper oss genomföra våra program. Ledorden i våra evenemang är samhörighet och ökad gemenskap och att vi ska fortsätta göra Skummeslöv till den trevligaste platsen att bo på. En funktionärsroll ska vara enkel och rolig – det kan innebära att hela familjen, barn som vuxna kan vara med och hjälpa till. Ta med barn och barnbarnen och hjälpt till vid lotteriförsäljning eller t.ex. bollplockning. Arbetspassen är cirka två timmar. Min önskan är därför att du som är beredd att ge badortsföreningen ett par timmar av ditt liv för allas trevnad, lägg ett mejl till oss på: info@badortsforeningen.se

Vi ser fram emot ett trevligt och soligt midsommarfirande tillsammans!

anders_bild

Anders Ohlsson