Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Frukostpratare

6 juli, 2023 @ 08:30 - 10:00

Frukostpratare på Poco Locos 6/7

Torsdag 6/7, kl. 8.30 serveras frukosten och därefter föredrag kl. 9-10 med Matilda och Linus Nilsson.

Det började som en volontärresa 2003 och blev till ett projekt som i år firar 20 år.

Ssenyange Education Project handlar om att erbjuda skolgång för föräldralösa, eller på annat sätt behövande barn, i staden Masaka i sydvästra Uganda. Matilda och Linus Nilsson från Våxtorp startade samarbetet med skolan 2003 och är fortfarande drivande. Tillsammans med en engagerad styrelse och många trogna bidragsgivare blir såväl basal skolgång som yrkesutbildning verklighet för många elever årligen.
Det blir filmvisning samt möjlighet att ställa frågor om såväl Ssenyange Education Project och volontärarbete som Uganda i stort.

Medlemmar i Badorts­föreningen betalar 100 kr och övriga betalar 150 kr för frukosten. OBS! Begränsat antal biljetter. Biljetter säljs via mail till: gun@badortsforeningen.se

Arrangör: Badortsföreningen och Poco Locos Restaurang och Bar

Datum: