Laddar Evenemang

Frukost Benny Torstensson

juli 18 @ 08:30 - 10:00

Frukostpratare på Poco Locos 18/7

Torsdag 18/7, kl. 8.30 serveras frukosten och därefter föredrag kl. 9-10.

Välkommen att lyssna på historien om Benny Torstenssons liv med NIBE, musik och mycket annat.

Det har hänt mycket sedan Benny fick en Bjärtongitarr som 15-åring av sin trombonespelande far och sedan Bob Stewens kapellmästare ringde och behövde en gitarrist nyårsafton 1968.
Det blev Bob Stewens med ca 200 spelningar om året och därefter Visknallarna i många år med medverkan i Nygammalt som en av höjdpunkterna.

Lika mycket hände det efter ett sommarjobb på NIBE som sedan ledde till 45 års anställning som HR- och informationsansvarig. Från ca 200 anställda vid starten till närmare 20.000 anställda vid pensionen 2019.

Benny, som nu likt många andra smålänningar bor i Mellbystrand, kommer att berätta om detta och såklart, det blir även livemusik!

Medlemmar i Badortsföreningen betalar 100 kr och övriga betalar 150 kr för frukosten. OBS! Begränsat antal biljetter. Biljetter säljs via mail till: gun@badortsforeningen.se

Arrangör: Badortsföreningen och Poco Locos Restaurang och Bar

Datum: