Frukost med sommarpratare

Restaurang Poco Locos

Nytt för 2019!

Välkomna till restaurang PocoLocos kl. 8.30

torsdagen den 11 juli, för att äta frukost och lyssna på Linus Lundberg som underhåller oss från kl. 9.00.

Linus Lundberg är verksam som författare, kommunikatör och illustratör. Han är född och uppvuxen i Linköping men bor numera i Skummeslövsstrand. Linus har bland annat animerat för Magnus Uggla, varit musiker på Malmö Stadsteater, illustrerat kartan i Laholms Stadspark och gett ut två böcker: ”Laholm – samlade skrönor och saltade sanningar” (2015) och ”Beskakungen” (2017). Den förstnämnda blev Bokhandeln Laholms mest sålda bok 2015.
Den här morgonen kommer Linus berätta om den 400 år långa traditionen att dricka besk (malörtsbrännvin) – en mytomspunnen svensk spritdryck med stark förankring i såväl Laholm som på Bjäre och Österlen och… i Chicago? Det bjuds också på en del lokala skrönor, bland annat den om ”Ryska bryggan” i Skummeslövsstrand.

Biljetter beställer du av gun@badortsforeningen.se

Kostnad: 50 kr för medlemmar i badortsföreningen och 80 kr för den som inte är medlem. Frukostbuffé ingår i priset.
Begränsat antal!

VÄLKOMNA!